להיות שם בשביל מי שאין לה מקום אחר

מה עושה נערה שאין לה לאן ללכת? 
מאות נערות נפלטות מבתיהן מדי שנה, ולרווחה אין כלים לטפל בכולן.
 "איך אפשר להגיד לבחורה 'אין לי מקום בשבילך' ולתת לה לישון ברחוב?"

ארגון "להיות שם בשבילן" שמנוהל ע"י זוג אנשי חינוך מספקת לבנות דיור וסיוע נפשי, יחד עם דמות אם, מדריכות ופעילויות חינוכיות.

מה זה להיות בלי בית?
תמר מדריכה במקום כבר שנתיים, ובחרנו לשמוע ממנה מה קורה ביומיום של העמותה.  "לא הרבה אנשים מודעים למלוא המשמעות של להיות בלי בית," היא מספרת לנו. "אנחנו מארחים כאן בנות שאין להן איפה להיות, וצריך להבין את זה- שבזמן שאני חוזרת הביתה לשבת או שאמא שלי מתקשרת אלי, ואני יודעת שמישהו דואג לי- להן לא בהכרח יש את זה. זה הזוי שיש בנות בגיל הזה שנאלצות לישון ברחוב." בזמן עבודתה כאן, שירה נחשפה לצעירות המגיעות לגור ולהשתקם במקום. "אם מישהי נמצאת כאן אני יודעת שיש לה איזה סיפור רקע קשה. אני אף פעם לא שואלת אותן על זה ישירות, אבל הן מספרות לי כשהן מרגישות מוכנות. כל אחת כאן היא עולם ומלואו, והן גם מאוד רגישות."
אם הייתי מגיעה למקום בכל סיטואציה אחרת, הייתי חושבת שזה המקום האידיאלי לגור בו. נראה שיש כאן כל מה שאפשר לבקש: דירות מרוהטות ונוחות, פעילויות חברה והעשרה, ואווירה ביתית וחברית. אבל מרגע שיודעים קצת על הרקע והסיפור של המקום, מבינים שזה לא מקום רגיל. עמותת "להיות ולהצליח" הוקמה לפני 4 שנים כדי לעזור לבנות צעירות שמגיעות מרקע מורכב לחזור למסלול. בכוננות מלאה, המדריכות מלוות ביומיום, ואסתר המייסדת מתפקדת כאמא לבנות ואוזן קשבת.