אלו שצריכות בית חם

לתת את כל הכלים להצלחה
"יצא לך פעם לעבוד כקופאית, מלצרית או עובדת בחנות בגדים?" אסתר שואלת."כן," אני משיבה לה, ונזכרת ברגליים הכואבות, ביחס המשפיל מצד מעבידים, משכורת שלא מגיעה ועוד זוועות.
"בשביל בנות עם קושי להסתגל למסגרת, לעבוד עכשיו בעבודה בשכר מינימום במשך שעות ארוכות ביום מהווה ניסיון לא פשוט לנפש ולגוף. אלו עבודות שמאתגרות אפילו אנשים שבאים מרקע מבוסס ויציב, ועל אחת כמה וכמה כשהמצב הנפשי משפיע." כשהבנות לא מצליחות לעמוד בשכר הדירה, צוות 'להיות' מחפים עליהן. עבור כל אחת מהבנות, הזמן הזה בדירה מהווה תקופה מכריעה שיכולה לשנות את המסלול שלהן לגמרי ולהחזיר אותן לקרקע בטוחה. לכן, כל התערבות היא קריטית, וצוות 'להיות' עושים זאת בלב שלם כבר שנים.

"צריכה בית חם?"
"אני במקצועי מורה ביסודי, ופתאום 5 שנים אחרי שסיימתי לחנך מישהי היא התקשרה אלי במצב חירום שהיה לה. אירחנו אותה כמובן. היא הייתה הראשונה שאירחנו, אבל המון בנות התקשרו להתייעץ איתי על נקודות משמעותיות בחיים שלהן. בעלי אמר לי, 'תעשי עם זה משהו', אז חשבנו איך אפשר להגדיל ולהעביר את זה הלאה. פרסמנו מודעה בעיתון של בית שמש 'צריכה בית חם? התקשרי אלינו' והפניות התחילו לזרום… אז שכרנו דירה בשבילן, ומשם הכל היסטוריה. מבחינתי, כל אחת שמגיעה אלינו היא בת לכל דבר ואני אעשה הכל בשבילה. לכן אני מאמינה גם שהתוצאות כל כך טובות- כי דברים שיוצאים מהלב, נכנסים אל הלב. כשאני רואה בת שיוצאת מכאן במצב יותר טוב משנכנסה- זה הכל בשבילי."